Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AF`s buiten - paar vragen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    AF`s buiten - paar vragen

    Korting op 420shop
    Dit jaar wil ik net zoals afgelopen jaren ook weer vijf auto-planten op het dak/balkon zetten. Voordat ik begin even een paar vragen.

    1)Dit jaar geen potgrond met na een paar weken plagron, maar een echte mix, en dan later ook de plagronflesjes volgens schema. - Welke kant en klaar mix voor AF`s buiten?
    2)Afgelopen jaar had ik niet echt last van valse meeldauw zoals de jaren daarvoor, maar toprot in de laatste week, uit het niets , iemand tips? Ik had de planten wel vrij dicht op elkaar staan
    3)De mooie shopwiet is meestal zo hard en compact als een stevige prop papier, mijn wiet is nooit zo compact en knetterhard. Kan ik die compacte, harde toppen zonder lampen buiten ook benaderen, of kom ik niet eens in de buurt, wat ik ook probeer?
    4)Ik heb een aantal verslagen gelezen van mensen die met Scandinavische soorten aan de slag gingen en mooie resultaten haalden, zijn er ook stabiele auto-versies van, zonder 40 euro per zaadje te moeten betalen?


    Overige tips ook van harte welkom
    Autoflowers 2016

    #2
    Re: AF`s buiten - paar vragen

    Wat ik altijd doe om toprot te voorkomen is de planten na een regenbui goed uitschudden en een aantal bladeren wegknippen zodat er meer lucht (wind) aan de toppen kan waardoor ze niet gaan schimmelen

    Comment


      #3
      Re: AF`s buiten - paar vragen

      Regen en schudden aan je toppen ...Wat gebeurt er dan??
      Regen vald uit de lucht recht naar benden op je toppen die vol hars bolletjes zitten die er voor zorgen dat de regen niet in je toppen vald
      Ga je schudden dan schud je dus alle druppels je plant in.
      Wil je schudden dan raak je met je handen je plant aan ... Plant aan raken = bacterie van je handen op de plant achter laten = schimmel
      Soms ka je toprot gewoon niet voor komen zelfs zonder regen krijg je Toprot door het vocht in de lucht.

      Suc 6 met je kweek
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Re: AF`s buiten - paar vragen

        Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
        Regen en schudden aan je toppen ...Wat gebeurt er dan??
        Regen vald uit de lucht recht naar benden op je toppen die vol hars bolletjes zitten die er voor zorgen dat de regen niet in je toppen vald
        Ga je schudden dan schud je dus alle druppels je plant in.
        Wil je schudden dan raak je met je handen je plant aan ... Plant aan raken = bacterie van je handen op de plant achter laten = schimmel
        Soms ka je toprot gewoon niet voor komen zelfs zonder regen krijg je Toprot door het vocht in de lucht.

        Suc 6 met je kweek
        tnx goed punt trouwens met dat aanraken, ga ik dit jaar op letten, afgelopen jaar nog te veel lopen friemelen aan de planten. Oogst was best goed hoor en ik damp er nog steeds van maar had meer in gezeten. Trouwens plastic handschoentjes tijdens plantbehandeling een goed idee?

        Oorspronkelijk geplaatst door HazeBlaze View Post
        Wat ik altijd doe om toprot te voorkomen is de planten na een regenbui goed uitschudden en een aantal bladeren wegknippen zodat er meer lucht (wind) aan de toppen kan waardoor ze niet gaan schimmelen
        Ik hou de planten uit de regen, en zorg voor luchtcirculatie overdag, water geef ik altijd bij de stam, dus op de bladeren en in de toppen komt als het goed is geen druppel
        Autoflowers 2016

        Comment


          #5
          Re: AF`s buiten - paar vragen

          1. Ik zou autoflowermix bloom nemen.
          2. Om toprot te voorkomen haal ik mn planten altijd om.
          3. Na een paar bussen haarlak is mijn wiet altijd kneiterhard.
          4. Scandinavische soorten zijn op zich zelf al vrij vroeg dus is AF niet echt nodig en is er sowiezo nauwelijks aanbod van d8 ik. Nadeel is dat t meer haarlak kost om kneiterharde toppen te krijgen vanwege de luchtige topopbouw.

          Suc7
          Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
          Het systeem betreurt dit ten zeerste.

          Comment


            #6
            Re: AF`s buiten - paar vragen

            Plant aan raken = bacterie van je handen op de plant achter laten = schimmel
            Zijn die wel echt?! Effe voelen hoor!). Nou zijn siliconen (hopelijk!) omhuld met een beschermend laagje, toppen niet. Die topjes zijn zo gevoelig dat ze bij het minste scheuren, en dat laat een wondje achter dat kan ontsteken/beschimmelen. Vaak is dat ook nog binnenin de top, waar het klimaat voor schimmels echt op en top is.
            Dus in plaats van handschoenen, kun je er beter gewoon vanaf blijven, of hooguit zachtjes strelen.

            Ennehh, water bij de stam geven, doe maar gewoon ruim rondom. Anders rot die stam wellicht door voordat je de bloei bereikt
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: AF`s buiten - paar vragen

              Dat zei toch Lr2 alleen jij zeg zelfde alleen wat ingewikkelder
              God was never on your side..

              Comment


                #8
                Re: AF`s buiten - paar vragen

                Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                Regen en schudden aan je toppen ...Wat gebeurt er dan??
                Regen vald uit de lucht recht naar benden op je toppen die vol hars bolletjes zitten die er voor zorgen dat de regen niet in je toppen vald
                Ga je schudden dan schud je dus alle druppels je plant in.
                Wil je schudden dan raak je met je handen je plant aan ... Plant aan raken = bacterie van je handen op de plant achter laten = schimmel
                Soms ka je toprot gewoon niet voor komen zelfs zonder regen krijg je Toprot door het vocht in de lucht.

                Suc 6 met je kweek
                Nou dan gaat toch een groot deel van het water weg, net zoals je een paraplu uitschudt na je in de regen hebt gelopen :p

                Comment


                  #9
                  Re: AF`s buiten - paar vragen

                  Lezen !!!! Je schud de druppels DE TOP IN
                  God was never on your side..

                  Comment


                    #10
                    Re: AF`s buiten - paar vragen

                    Ik schud ze ook altijd, ben ik nou stout ?
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: AF`s buiten - paar vragen

                      Jij weet hoe je moet schudden
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment


                        #12
                        Re: AF`s buiten - paar vragen

                        Je wil niet weten hoe de wind aan die planten schud soms.
                        Daarom uit de wind zetten en smuchten maar
                        sigpic it is just a flower

                        Comment

                        Bezig...
                        X